Les següents condicions generals (les “Condicions Generals”) són les que s’apliquen a les persones que comprin bitllets a través de la pàgina web andorradirectbus.es (la “Web”). Les Condicions Generals, juntament amb l’Avís Legal, la Política de Privacitat i la Política de Cookies, formen el marc legal aplicable (els “Termes Legals”) a l’ús d’aquesta Web i a la compra de bitllets de transport (els “Bitllets”), tant en línia com als establiments autoritzats (“Establiments”) i s’actualitzaran periòdicament, de manera que resultaran aplicables les que es trobin publicades quan utilitzi la Web o quan es realitzi la compra a l’Establiment.
Els Termes Legals s’apliquen a les transaccions efectuades a la Web i als Establiments a partir de la seva data de publicació, en relació amb els Bitllets adquirits en el moment en què aquestes Condicions Generals estiguessin disponibles, romanent després en vigor en tot allò que en les mateixes es disposi amb caràcter permanent. S’entendrà per Bitllets qualsevol classe de bitllet de transport adquirit per viatjar a qualsevol destinació disponible i/o qualsevol altre servei (d’ara endavant, “Servei”) que s’ofereixi a través de la Web, telefònicament o a l’Establiment, si escau.
L’ús de la Web i la compra de qualsevol Bitllet atribueix a qui la realitza la condició de client (d’ara endavant, el “Client”). L’acceptació d’aquestes Condicions Generals per part del Client serà requisit indispensable per formalitzar qualsevol relació contractual entre el Client i ADB.
- IDENTIFICACIÓ I CONTACTE
La Web andorradirectbus.es és propietat d’Autocares Julià SL, amb NIF B08095390, amb domicili social a: C/ Pablo Iglesias, 84 08908 L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona) Espanya i el seu correu electrònic és info@julia.net, i d’AUTOCARS NADAL, S.A., amb NIF 914074-F i domicili social a Avda. Tarragona, 44-46. AD500 Andorra la Vella. Principat d’Andorra i el seu correu és info@autocarsnadal.com (conjuntament “ADB”). - OBJECTE I ÀMBIT D’APLICACIÓ.
Com a Client, vostè manifesta conèixer, en el moment de la realització de la compra (d’ara endavant, la “Compra”), les Condicions Generals publicades a la Web i declara expressament que les accepta sense cap reserva.
La realització de la Compra i la seva confirmació impliquen l’acceptació plena i completa de les presents Condicions Generals, així com l’acceptació de la resta dels Termes Legals i qualssevol altres així indicats expressament. - CONDICIONS DE COMPRA.
3.1. Compra de Bitllets en línia
En fer ús de la Web i realitzar Compres, els Clients es comprometen a: - Utilitzar la Web per realitzar consultes o Compres legalment vàlides.
- No realitzar Compres falses o fraudulentes. Si raonablement es considerés que un Client ha efectuat una Compra d’aquesta índole, ADB estarà autoritzada a anul·lar-la i informar-ne les autoritats pertinents.
- Facilitar de manera veraç i exacta les dades necessàries per poder tramitar la Compra.
En realitzar una Compra a través de la Web, declara ser major de 18 anys i tenir capacitat legal per celebrar contractes.
a) Com realitzar una Compra
Per realitzar una Compra a través de la Web, s’haurà de seguir el procediment establert a la mateixa, emplenant tots els camps que apareixen com a obligatoris i seleccionant el dia i l’hora i el tipus de Bitllet que desitja adquirir, excepte quan es comprin Bitllets d’anada i tornada, on el Bitllet de tornada es podrà adquirir sense data determinada.
S’han de facilitar les dades necessàries per realitzar la Compra que es sol·licitin al formulari de Compra, sent els Clients responsables de la veracitat de les dades personals facilitades.
Un cop emplenades totes les dades, es dirigirà el Client a la passarel·la de pagament escollida; un cop efectuat el pagament, rebrà un correu electrònic amb el número de reserva i el Bitllet en format electrònic. Aquest correu electrònic contindrà el preu, els impostos aplicables, així com la informació específica respecte dels Bitllets adquirits i informació sobre ADB. Cal conservar el correu de confirmació com a mitjà de prova del mateix.
ADB es reserva la possibilitat de no realitzar la venda per motius com ara una Compra fraudulenta o sospita sobre l’edat del comprador. Independentment de l’anterior, ADB informarà d’aquestes circumstàncies en el menor temps possible, oferint, quan sigui possible, una solució alternativa.
b) Mitjans tècnics per corregir errors
La Web disposa de finestres de confirmació en cadascun dels apartats del procés de Compra. Així mateix, la Web ofereix els detalls dels Bitllets que desitgi comprar, de manera que, abans d’efectuar el pagament, pugui comprovar i, si escau, modificar les dades de la seva Compra.
3.2. Compra de Bitllets als Establiments
Els Clients també tindran a la seva disposició l’opció de realitzar la Compra de Bitllets a les taquilles dels Establiments, sempre que hi hagi disponibilitat i es compleixin els Termes Legals.
- OBLIGACIONS DEL CLIENT O VIATGER
4.1. Compliment de la normativa i de les instruccions establertes
El Client, en comprar un Bitllet, s’obliga a complir les Condicions Generals, la resta dels Termes Legals i la normativa aplicable en matèria de consum, transports i seguretat dels viatgers. La normativa aplicable (d’ara endavant, la “Normativa Aplicable”), comprèn el conjunt de disposicions legals, reglamentàries i administratives vigents que resultin d’aplicació a la Compra, incloent-hi la legislació nacional del país on s’efectua la Compra del Bitllet, els convenis internacionals de transport que corresponguin, així com les normes de protecció al consumidor i usuari que siguin imperatives segons la jurisdicció competent. Així mateix, el Client haurà d’acatar les normes de conducta bàsiques durant el viatge, conforme a la Normativa Aplicable i a les indicacions d’ADB.
4.2. Veracitat de la informació facilitada
El Client es compromet a facilitar dades veraces i exactes tant en el procés de Compra com en qualsevol dels requisits establerts per ADB per a la prestació del Servei, responsabilitzant-se de les conseqüències que puguin derivar-se de l’inexactitud o falsedat de la informació proporcionada. Es prohibeix tota operació fraudulenta i, en cas de detectar-se, ADB estarà habilitada per anul·lar la Compra i, si escau, informar les autoritats pertinents.
4.3. Documentació de viatge
El Client haurà de portar la documentació necessària per poder creuar fronteres i viatjar a/des del Principat d’Andorra (passaport, DNI, visats, etc.) i/o tota la documentació que sigui requerida, conforme a la Normativa Aplicable. ADB no es fa responsable dels perjudicis que poguessin derivar-se de l’incompliment d’aquest requisit.
4.4. Conducta dins del vehicle
El Client s’abstindrà de realitzar actes que pertorbin la normal prestació del Servei o que impliquin un incompliment de les prohibicions establertes als Termes Legals (per exemple, fumar o menjar quan estigui expressament prohibit). Sota cap concepte es permetrà el deteriorament o sostracció de béns d’ADB ni les conductes que puguin ocasionar molèsties o risc per a la resta de passatgers.
- BITLLETS I VALIDEA D’AQUESTS
5.1. Bitllets
Els Bitllets són personals i intransferibles, excepte que s’indiqui el contrari en el mateix. Queda prohibit modificar o copiar els Bitllets. Cada Bitllet està reservat per a l’ús per la persona el nom i cognoms de la qual figuren al mateix. A l’accés al vehicle (el “Vehicle”), ADB podrà exigir al Client un document (DNI, NIE o passaport) que permeti la identificació del portador. Existeixen els següents tipus de Bitllets:
a) Bitllets Simples.
Dins d’aquesta opció el Client podrà adquirir diverses modalitats de Bitllets, entre ells: - Bitllet d’anada.
- Bitllet d’anada i tornada amb data determinada.
- Bitllet d’anada i tornada amb la tornada sense data determinada.
Aquest tipus de Bitllets són personals i intransferibles.
b) Bons Multiviatge
El Client podrà comprar Bons Multiviatge on podrà adquirir diversos Bitllets alhora que podrà anar bescanviant segons les seves necessitats, a través de la Web o a l’Establiment. Aquest tipus de Bitllets podran ser utilitzats per diferents persones. No obstant això, un cop formalitzat el Bitllet i introduïdes les dades, el Bitllet només podrà ser utilitzat per aquesta persona.
5.2. Validesa
Es podrà verificar la validesa d’un Bitllet per diferents mitjans; per tant, el Client portador del mateix es compromet a presentar el Bitllet en accedir al Vehicle. El Bitllet podrà presentar-se imprès, sempre que tingui una qualitat mínima per a la seva lectura, o en format electrònic. Els Bitllets adquirits per a un dia en particular, únicament seran vàlids per al dia que es van adquirir, perdent el dret a accedir al Vehicle en cas que no s’utilitzin en aquesta data. En cas d’haver adquirit un Bitllet d’anada i tornada amb la data de tornada sense determinar, l’haurà d’utilitzar en els sis mesos següents des de la Compra i només seran acceptats en cas de disponibilitat de places lliures.
En el cas dels Bons Multiviatge tindran validesa d’un any des de la seva Compra. Si no s’utilitzen els Bitllets en el termini establert, perdrà els que no s’hagin utilitzat, no tenint en cap cas dret a reemborsament. Tingui en compte que, els Bitllets adquirits amb Bons Multiviatge hauran d’utilitzar-se abans de la data de caducitat del mateix, no podent formalitzar viatges en dates posteriors.
Si un Bitllet és falsificat o adquirit de manera fraudulenta (implicant la denúncia a les autoritats competents) es destruirà i el seu portador no serà admès al Vehicle.
- PREU I MÈTODE DE PAGAMENT
6.1. Preu
Els preus dels Bitllets són els que figuren a la Web en el moment de la Compra, incloent-hi els impostos aplicables en cada cas i els que s’indiquin per l’agent quan es realitzi la Compra via telefònica.
Els preus poden canviar en qualsevol moment, però els possibles canvis no afectaran els Bitllets als quals ja s’hagi enviat una confirmació de Compra.
Els preus que s’indiquen de cada tipus de Bitllet s’expressaran en la moneda euro (€). Excepte indicació en contrari, els preus dels productes mostrats a la Web inclouen els impostos legalment aplicables al país de venda del Bitllet.
6.2. Descomptes
Al preu final dels Bitllets se li aplicaran els següents descomptes en cas de complir algun dels següents requisits:
Descomptes per edat:
a. De 0 a 3 anys: 80%
b. De 4 a 12 anys: 50%
c. De 13 a 25 anys: 10%
d. A partir de 60 anys: 10%
6.3. Campanyes i promocions
Totes les campanyes promocionals que programi ADB estaran sotmeses a condicions particulars especificades en el moment de la Compra. Aquestes condicions prevaldran sobre qualsevol altra condició.
- ADMISSIÓ, ASSISTÈNCIA I NORMES DE VIATGE
ADB es reserva el dret de denegar l’admissió en cas d’incompliment per part dels Clients de qualsevol dels Termes Legals i/o qualsevol altra de les indicacions que s’especifiquin en el moment de la Compra dels Bitllets. En aquests casos els Clients no tindran dret a reemborsament.
Així mateix, i, amb caràcter general per a l’entrada als Vehicles, llevat que expressament s’indiqui el contrari: - Només serà acceptat com a vàlid el primer Bitllet presentat al lloc de control indicat i no s’admetran posteriors intents d’accés amb el mateix.
- Haurà de presentar el Bitllet al lloc de control indicat on es validarà mitjançant un escàner.
- El Principat d’Andorra no pertany a la CEE i, per això, el Client haurà de portar la documentació necessària per poder viatjar. El fet de no portar la documentació necessària podria generar problemes per al Client a la frontera en funció de la seva nacionalitat.
- VIATGE DE MENORS
Els nens menors de dotze (12) anys hauran de viatjar acompanyats d’una persona major d’edat. Quan aquesta persona no sigui el representant legal del menor (progenitor que ostenti la pàtria potestat o tutor legalment designat), el menor haurà de portar de manera preceptiva i inexcusable el document nacional d’identitat o passaport vigent, la corresponent autorització policial, així com la del pare, mare o tutor legal per a la compra del Bitllet i la realització del viatge, conforme al que estableix la Normativa Aplicable.
Els majors de dotze (12) i menors de divuit (18) anys que viatgin sense la companyia d’algun dels seus representants legals (progenitors que ostentin la pàtria potestat o tutor/s legalment designats) hauran de portar, de manera preceptiva i inexcusable, document nacional d’identitat o passaport vigent, així com la corresponent autorització policial, així com la del pare, mare o tutor legal per poder comprar el Bitllet i realitzar el viatge, conforme al que estableix la Normativa Aplicable. - PROHIBICIONS
El Client no podrà revendre o cedir els seus Bitllets quan es prohibeixi per llei, quan aquests siguin nominatius o quan expressament s’indiqui que són intransferibles. En cas que el Client necessiti el canvi o cessió dels Bitllets, s’haurà de posar en contacte amb ADB.
Estarà prohibit fumar dins de l’autobús d’acord amb la Normativa Aplicable. L’incompliment per part del Client podrà estar subjecte a sanció.
Per motius d’higiene quedarà prohibit menjar dins de l’autobús.
9.1. Transport d’animals
De conformitat amb les Condicions Generals i la Normativa Aplicable en matèria de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària, només es podran transportar a cabina els animals destinats a l’acompanyament psicològic, assistència, gossos guia, i els prescrits mitjançant la corresponent certificació acreditativa, sempre sota la responsabilitat i en companyia dels seus propietaris.
Sense perjudici de l’anterior, es permetrà el transport d’un únic animal de companyia per Servei, el qual serà traslladat exclusivament a la bodega del Vehicle. Aquest transport quedarà restringit a animals de petit port, com ara gossos, gats, fures i aus (excepte les de corral), entre d’altres. Les limitacions de pes estaran determinades per les característiques tècniques del Vehicle i per ADB a la Web. L’animal haurà de romandre durant tot el trajecte dins d’un receptacle rígid (transportí, gàbia o un altre contenidor segur i tancat) proporcionat pel Client. Aquest receptacle haurà d’estar dotat d’un fons impermeable capaç de retenir qualsevol residu orgànic.
El transport es realitzarà sota la plena i exclusiva responsabilitat del passatger, qui haurà de viatjar obligatòriament en el mateix Servei que el seu animal.
El passatger que porti un animal s’haurà de presentar amb quinze minuts d’antelació a l’hora programada d’embarcament, procedint personalment a la introducció de l’animal al Vehicle segons les directrius que li siguin indicades pel conductor. L’animal s’haurà de trobar en òptimes condicions físiques, higiènic-sanitàries i comportamentals per al trasllat. Si bé no constitueix un requisit obligatori, es recomana l’ús de morrió. Tant l’embarcament com el desembarcament de l’animal seran efectuats pel seu propietari, procurant evitar la proximitat d’altres passatgers per prevenir situacions d’incomoditat o potencial perill.
L’import corresponent al transport de l’animal es calcularà com un percentatge sobre el preu del Bitllet conforme a les tarifes vigents, excloent promocions o descomptes aplicables, i serà abonat com a suplement amb caràcter previ a l’inici del viatge.
Les especificacions i recomanacions relatives al transport d’animals de companyia es podran consultar a l’apartat específic habilitat a la Web. Sense perjudici de l’anterior, s’haurà de viatjar com a mínim amb tota la documentació especificada a la Normativa Aplicable (a títol enunciatiu, però no exhaustiu, el passaport de l’animal, la cartilla de vacunació, la identificació de l’animal, etc.).
- OBJECTES PERDUTS
10.1. Notificació immediata
En cas d’extraviament d’objectes durant el viatge, el Client ho haurà de comunicar de forma immediata al personal d’ADB o a través dels canals d’atenció al client habilitats, indicant de forma detallada la naturalesa, descripció i valor aproximat de l’objecte perdut.
10.2. Dipòsit i custòdia
En la mesura del possible, ADB mantindrà en dipòsit els objectes trobats a bord durant un termini determinat per la Normativa Aplicable o, en defecte d’això, durant el termini indicat a la Web. Passat aquest termini, ADB podrà lliurar-los a les autoritats competents o seguir el procediment legalment previst.
10.3. Exoneració de responsabilitat
ADB no garanteix ni assumeix responsabilitat sobre la recuperació dels objectes perduts, ni sobre possibles danys o deterioraments d’aquells trobats, excepte en cas de dol o negligència greu d’ADB, d’acord amb la Normativa Aplicable sobre transport i defensa dels consumidors i usuaris.
- TRANSPORT D’EQUIPATGES I ELEMENTS D’AJUDA A LA MOBILITAT
11.1. Equipatge inclòs
Per norma general, el Client té dret a transportar gratuïtament una maleta a la bodega de fins a 30 kg, sent 4 el total de maletes permès a la bodega per passatger.
ADB cobrarà un suplement a partir de la segona maleta a la bodega. No obstant això, cert equipatge es pot veure subjecte a certes condicions especials i/o restriccions, per la qual cosa s’haurà de consultar a ADB.
El Client té dret a portar amb si l’equipatge que compleixi les condicions de pes, dimensions i característiques establertes per ADB. Tot embalum que excedeixi de les mesures o pesos establerts podrà estar subjecte a recàrrecs o a restriccions de transport.
11.2. Elements d’ajuda a la mobilitat
ADB facilitarà el transport de cadires de rodes i altres elements d’ajuda a la mobilitat essencials per a les persones amb discapacitat o mobilitat reduïda, conforme a la Normativa Aplicable en matèria d’igualtat d’oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, sempre que sigui possible i compleixi els requisits de seguretat. Quan sigui necessari, s’habilitaran espais adequats al Vehicle per a aquests elements.
11.3. Responsabilitat per danys o extraviament
ADB serà responsable, en els termes previstos per la Normativa Aplicable de transport i consum, dels danys o extraviaments que s’ocasionin a l’equipatge degudament facturat o admès en qualitat d’equipatge de mà. No obstant això, quedaran exclosos aquells desperfectes que es derivin de la naturalesa o de l’embalatge inadequat de l’equipatge, o que no compleixin les condicions requerides per al seu transport segur.
11.4. Declaracions de valor
Quan l’equipatge o element d’ajuda a la mobilitat tingui un valor notòriament superior a l’ordinari, el Client ho haurà de declarar abans d’iniciar el trajecte i abonar, si escau, la prima o taxa addicional que resulti d’aplicació, conforme a la Normativa Aplicable d’assegurances i transport.
- POLÍTICA D’ANUL·LACIÓ
12.1. Anul·lació
En cas d’anul·lació, ADB retornarà al Client l’import del Bitllet Simple fins a 2 dies abans de la sortida del Servei, sense cost.
En cas d’anul·lació, ADB deduirà el 10% del valor del Bitllet Simple si se sol·licita entre 48 hores i 24 hores abans de la sortida del Servei.
En cas d’anul·lació, ADB deduirà un 30% del valor del Bitllet Simple si se sol·licita entre 24 i 2 hores abans de la sortida del Servei.
En cas d’anul·lació amb menys de 2 hores de la sortida del Servei, no procedirà cap reemborsament.
Els Bons Multiviatge no podran ser anul·lats en cap cas, per la qual cosa no es reemborsaran.
Alguns Bitllets podran estar subjectes a condicions d’anul·lació específiques, que s’especificaran en el moment de la Compra.
En cas d’anul·lació del Servei per causa de força major, ADB es reserva el dret a reubicar el Client en una altra freqüència o al retorn total de l’import del Bitllet. En qualsevol cas, no dóna dret a cap tipus d’indemnització.
En cas de modificacions, només és permès fer dos canvis al Bitllet Simple de manera gratuïta. - LIMITACIONS DE RESPONSABILITAT
13.1. Limitació de Responsabilitat
ADB no assumirà responsabilitat dels danys i/o perjudicis personals o materials ocasionats per la imprudència o l’incompliment de les normes de comportament i ús dels Vehicles. Així mateix, en cas de pèrdua, avaria, dany o robatori dels equipatges, la responsabilitat dels transportistes es regirà pel R.D. 1136/97 d’11 de juliol en el cas d’haver realitzat la compra des d’Espanya, i per la llei andorrana 4/2015, del 15 de gener, dels transports per carretera en el cas d’haver realitzat la compra des d’Andorra. L’equipatge de mà corre a risc exclusiu del Client.
13.2. Força Major
ADB no assumirà responsabilitat de les possibles cancel·lacions del Servei i/o tancament de l’Establiment per causes de força major (tals com pandèmies, guerres, vagues, incendi, explosió, tempesta, inundació, epidèmia o qualsevol altre desastre natural, etc.), les pèrdues econòmiques (incloent la pèrdua d’ingressos, beneficis, contractes, negocis o estalvis previstos), les pèrdues de bona voluntat o reputació o les pèrdues per danys especials o indirectes soferts o incorreguts que sorgeixin de o en connexió amb aquestes Condicions Generals.
Durant els esdeveniments esmentats anteriorment, les obligacions adquirides en aquestes Condicions Generals s’entendran suspeses mentre persisteixi la causa que ho va originar.
- PROPIETAT INTEL·LECTUAL I INDUSTRIAL
Els continguts de la Web són propietat d’ADB i estan íntegrament protegits d’acord amb la Normativa Aplicable en matèria de propietat intel·lectual. En conseqüència, tota descàrrega o còpia d’una pàgina o una part de la Web està autoritzada únicament si no es modifica l’avís dels drets d’autor i d’altres termes protegits.
Les marques, noms comercials o signes distintius de qualsevol classe que apareixen a la Web són titularitat d’ADB o, si n’hi ha, d’empreses col·laboradores, o han estat publicats amb el consentiment dels seus legítims propietaris, sense que pugui entendre’s que l’accés a la Web atribueixi als usuaris cap dret sobre les esmentades marques, noms comercials i/o signes distintius.
Per realitzar qualsevol tipus d’observació respecte a possibles incompliments dels drets de propietat intel·lectual o industrial, així com sobre qualsevol dels continguts de la Web, pot posar-se en contacte amb ADB a través del correu atencionalcliente@andorradirectbus.es adjuntant la informació pertinent.
En qualsevol cas, ADB no assumirà cap responsabilitat respecte dels drets de propietat intel·lectual o industrial titularitat de tercers que es vegin infringits pels usuaris de la Web, els Clients o per qualsevol altra persona aliena a ADB. - PROTECCIÓ DE DADES
La informació o dades personals que faciliti com a Client seran tractades d’acord amb el que s’estableix a la Política de Privacitat. ADB garanteix la confidencialitat de les dades facilitades per a l’adquisició dels Serveis oferts a través de la Web i el seu tractament d’acord amb la Normativa Aplicable de protecció de dades.
Pot accedir a tota la informació sobre com ADB tracta les seves dades a la Política de Privacitat d’ADB. Així mateix, en el cas de realitzar la Compra des d’Andorra, pot contactar a través de dpd@julia.net. D’altra banda, en el cas de realitzar la Compra des d’Espanya, pot contactar a través de l’adreça RGPD@julia.net. - ACORD COMPLET
Aquestes Condicions Generals i la resta dels Termes Legals, així com tot document al qual es faci referència expressa en els mateixos, constitueixen l’acord íntegre existent entre ADB i el Client. - NUL·LITAT PARCIAL
Si alguna part d’aquestes Condicions Generals fos declarada nul·la i sense efecte per resolució ferma dictada per autoritat competent, les restants Condicions Generals romandran en vigor, sense que quedin afectades per aquesta declaració de nul·litat. - MODIFICACIÓ
ADB es reserva el dret a revisar i modificar aquestes Condicions Generals en qualsevol moment. El Client estarà subjecte a les Condicions Generals vigents en el moment en què utilitzi la Web i/o realitzi la Compra dels Bitllets. - CESSIÓ
Aquestes Condicions Generals constitueixen un contracte vinculant tant per al Client com per a ADB, així com per als respectius successors, cessionaris i causahavents. El Client no podrà transmetre, cedir, gravar o de qualsevol altre mode transferir el contracte o algun dels drets o obligacions derivats del mateix, sense haver obtingut el consentiment previ i per escrit d’ADB.
ADB podrà transmetre, cedir, gravar, subcontractar o de qualsevol altre mode transferir el contracte o algun dels drets o obligacions derivats del mateix, en qualsevol moment durant la seva vigència.
Per evitar qualsevol dubte, aquestes transmissions, cessions, gravàmens o altres transferències no afectaran els drets que, si escau, té el Client reconeguts com a consumidor per llei ni anul·laran, reduiran o limitaran de qualsevol altra manera les garanties, tant expresses com tàcites, que s’haguessin pogut atorgar. - RENÚNCIA
La manca de requeriment per part d’ADB del compliment estricte per part dels Clients d’alguna de les obligacions assumides en virtut dels Termes Legals, o d’aquestes Condicions Generals, o la manca d’exercici per part d’ADB dels drets o accions que poguessin correspondre en virtut d’aquestes Condicions Generals, no suposarà renúncia ni limitació en relació amb aquests drets o accions ni exonerarà el Client de complir amb aquestes obligacions.
Cap renúncia per part d’ADB d’un dret o acció concret suposarà una renúncia a altres drets o accions derivats d’aquestes Condicions Generals ni produirà efecte, llevat que s’estableixi expressament que és una renúncia i es formalitzi i es comuniqui al Client per escrit. - LEGISLACIÓ APLICABLE I JURISDICCIÓ
L’ús de la Web i els Termes Legals es regeixen per la Normativa Aplicable.
Les parts intervinents acorden que tot litigi es resoldrà definitivament mitjançant arbitratge en el marc del tribunal d’Arbitratge del Col·legi d’Advocats de Barcelona, al qual s’encomana l’administració de l’arbitratge i la designació dels àrbitres d’acord amb el seu Reglament i Estatuts. Igualment, les parts fan constar expressament el seu compromís de complir el laude arbitral que es dicti. El laude arbitral serà definitiu i vinculant per a les parts que l’acceptaran sense condicions.
Amb caràcter subsidiari i per al cas que fos necessari, les parts se sotmeten, amb renúncia expressa al fur que els pogués correspondre, als Jutjats i Tribunals de Barcelona.
No obstant això, ambdues parts faran tot el raonablement necessari per intentar resoldre els conflictes de manera amistosa i pels mitjans de resolució extrajudicial als quals es puguin acollir.
Addicionalment, podrà dirigir les seves queixes i reclamacions directament a ADB a través dels següents canals de contacte: atencionalcliente@andorradirectbus.es i a través dels canals d’Atenció al client habilitats a la Web.
La reclamació ha d’incloure les dades d’identificació del reclamant, la descripció del motiu, els documents que fonamentin la seva posició i qualsevol altra informació rellevant. ADB acusarà recepció de la reclamació i donarà resposta en el termini establert legalment.